شماره تماس : 09170938807

11 نکته کلیدی در سئو وبسایت

11 نکته کلیدی در سئو وبسایت

چگونه بازدیدکننده های طبیعی سایت را افزایش دهیم ؟

مهمترین چیزی که باید در اکثر مشاغل باید به آن توجه داشت این است که اگر مشتری دنبال محصولی هست که شما هم آن را دارید آن مشتری بتواند اول شما را پیدا کند نه رقیب شما را. این بدان معنی نیست که پس بهینه سازی سایت برای موتور جستجو کاری بی فایده است و فقط به تبلیغات کلیکی مراجعه کنید. خیر. شما می توانید با کمی تلاش و بدون هیچ هزینه ای و تنها با کمی وقت گذاشتن بازدیدکننده و مشتریان طبیعی خود که از موتور جستجوها وارد می شوند را افزایش دهید.

11 نکته کلیدی در سئو سایت

1. بهینه سازی سایت برای خواننده های مطالب سایت شما نه برای موتور جستجوها !

اولین و مهمترین قسمت این است که بدانید خریداران و مشتری های شما چه کسانی خواهند بود تا بتوانید برای آنها محصول و مطالب بنویسید. با ایجاد محتوای با کیفیت می توانید خریداران خود را بصورت طبیعی از طریق سئو پیدا کنید.

بدین معنی که دقیقا کلماتی که خریداران آنها را در موتور جستجوها سرچ خواهند کرد را در سایت خود به آنها اشاره کنید. درواقع بهینه سازی برای موتور جستجوها به تنهایی کار آنچنان تاثیرگذاری نیست و مثل این می ماند که از کلمات بی فایده زیادی در مطالب سایت خود استفاده کرده اید که هیچ ارتباطی ندارد.

با توجه کردن به خواسته های خریداران در واقع توجه موتورجستجوها را به خود جذب کرده اید.

 

2. داشتن بلاگ منظم

وبلاگ نویسی می تواند یکی از مهمترین روش های جذب بازدیدکننده طبیعی از موتورهای جستجو مخصوصا گوگل باشد. در واقع اینکار به شما این اجازه را میدهد تا از قابلیت های سایت خود بسیار قراتر از حد انتظار بهره ببرید و مطالبی کاربرپسند و بسیار مفید برای مخاطبان خود ایجاد کنید. در هر حال استفاده از مطالب بی فایده و نامرتبط با فعالیت سایت شما ضررش بیشتر از منفعت آن است.

پس سعی کنید اول ببینید مشتریان دنبال چه چیزی هستند.

 

3. با سایت blogosphere در ارتباط باشید

فعالیت این وبسایت در زمینه مطلب گذاری است که کاربران و صاحبان سایت ها این مطالب را میخوانند و برای مطالب می توانند نظر منتشر کنند و صاحبان سایت و وبلاگ ها باهم ارتباط برقرار می کنند و به سایت های یکدیگر لینک می دهند. خوبی این قسمت این است که می توانید در زمینه کاری خود قعالیت داشته باشید.
جای دیگری که مفید است Quora نام دارد. در این وبسایت شما می توانید در منطقه مورد نیاز خود به پرسش ها و مطالب کاربرانی که در زمینه فعالیت شما سوالی دارند پاسخ بدهید و آنها را راهنمایی کنید تا ارتباط خوبی برای وبسایت خود بسازید.

یک لینک

4. از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید

فقط به محبوب ترین کلمات کلیدی موجود در موتورهای جستجو و بازار خود اکتفا نکنید. از کلمات کلیدی استفاده کنید که مخصوص محصول یا خدمات شما هستند. به مرور زمان ، گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت یا وبلاگ شما را به عنوان مقصدی برای آن موضوع خاص شناسایی می کنند که به نوبه خود باعث افزایش رتبه محتوای سایت شما در رتبه بندی جستجو و کمک به مشتریان ایده آل شما در یافتن شما می شود.

بخاطرداشته باشید که رتبه بندی گوگل در واقع برای تعیین مطلبی هست که کاربران بیشتر به آن علاقه نشان داده اند. مانند این مطلب که در واقع برای کسانی نوشته شده است که به دنبال افزایش بازدیدکننده و ورودی بازدیدکننده طبیعی و از موتورهای جستجو هستند.

 

5. نوشتن متا سایت خود

متای عنوان ، URL و توضیحات سه قسمت اصلی برای یک صفحه وب یا پست وبلاگ برای بهینه سازی هستند. چیز ساده ای بنظر می آید اما بسیار مهم و موثر است. در واقع رعایت تمامی موارد سئو که مربوط به ساختار درونی سایت می باشد دارای اهمیت هستند ، اما متای توضیحات (Decription) و داده های متا به این معنی است که سایت شما به گوگل می گوید که در چه زمینه ای فعالیت دارد.

نوشتن متا سایت

6. ایجاد محتوای با کیفیت بطور مداوم

سعی کنید بطور منظم و مداوم محتوا و مطالب مفید در سایت خود منتشر کنید. هرچه محتوا و مطالب سایت شما مفید و منحصر بفرد باشد می تواند بازدیدکننده طبیعی بیشتری را از گوگل جذب کند.

 

7. از لینک های داخلی استفاده کنید

وقتی به یک دسته بندی مناسب از محتویات سایت خود دست پیدا کردید سپس در مطالب خود لینک صفحات دیگر سایت خود را قرار دهید تا بازدیدکنندگان را به خواندن مطالب دیگر هدایت کنید. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از حد از لینک های داخلی هم می تواند باعث اسپم سایت شود.

 

8. دریافت بک لینک معتبر و با کیفیت

هرچه لینک سایت و صفحات سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد و آن سایت از نظر سئو دارای کیفیت خوبی باشد می تواند باعث بهبود رتبه سایت شما در گوگل شود. برخی سایت های نامعتبر می توانند تاثیر منفی هم روی سایت شما داشته باشند. با استفاده از سایت MOZ می توانید از بک لینک های سایت خود مطلع شوید.

دریافت بک لینک معتبر

9. لینکدهی به مطالب سایت

شما می توانید مطالبی در شبکه های اجتماعی و صفحات وبلاگ خود منتشر کنید و آنها را به سایت خود لینک دهید. اگر مخاطبان شما از طریق شبکه های اجتماعی وارد شوند می تواند یک سیگنال مهم برای محبوبیت سایت شما از نظر گوگل به حساب آید.

 

10. استفاده از شبکه های اجتماعی

در صفحات اجتماعی از قبیل Linkedin ، Twitter ، Instagram ، Facebook صفحات مربوط به فعالیت خود را منتشر کنید. تمام این کارها در افزایش محبوبیت و شناخته شدن فعالیت و سایت شما موثر هستند. از آیکون های اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی در مطالب خود استفاده نمایید.

اشراک گذاری در شبکه های اجتماعی

11. استفاده از داده و معیار برای بهبود عملکرد سایت

برای بررسی بازدیدکننده های سایت خود از ابزارهایی مانند گوگل آنالیز استفاده کنید. این ابزارها به شما این امکان را میدهند که منبع ورودی های سایت خود را چک کنید و همچنین مطالب و محتوای سایت خود را بررسی و بهبود ببخشید.

در آخر این مطلب بسیار مهم است که: برای افزایش بازدیدکننده از موتور جستجو حتما باید بدانید مشتریان چه چیزی می خواهند و برای آنها مطالب مفید و جذاب مرتبط با نیاز آنها در سایت ایجاد کنید.